neděle 30. října 2016

Marinovaná vepřová žebírka v pomalém hrnci

Když se řeknou žebírka, hned se mi vybaví pivo, křen a chleba. Tak jsem je dnes vyzkoušela v PH a bylo to milé překvapení. Doma jsme totiž žebírka nikdy nedělali, ani nevím proč. V různých pořadech se o nich mluví ale čím dál častěji, tak jsem je chtěla zkusit. A nebylo to zklamání. Pomaláček je prostě k nezaplacení!!! Žádné hlídání trouby. Udělal i kůrčičku a moc jsme si pochutnali. 

600 g vepřových žeber
3 stroužky česneku
2 PL oleje
1 PL plnotučné hořčice
1 PL worchestru
1 PL kečupu
1 lžička koření "steak 7 pepřů"
trochu másla
špetka soli

Nejdříve si připravíme marinádu. Smícháme všechny uvedené suroviny, česnek rozmačkáme a promícháme vše až je směs hladká. Omytá žebra důkladně směsí potřeme a necháme marinovat alespoň 24 hodin. Poté žebra vložíme do pomalého hrnce, nepodléváme, přidáme 2 malé kousíčky másla a zapneme ho na I. stupeň na 6-7h nebo na 4-5h (já pomalila na 4h na II. stupeň). Jakmile je maso měkké, podáváme s křenem, hořčicí a s čerstvým chlebem. Pokud chcete pořádnou kůrčičku, doporučuji dopéct půl hodiny v troubě, mně ale kůrku udělal i samotný pomalý hrnec. Dobrou chuť.

Doporučení:
- uvedené množství surovin stačí na 2 porce
- čím déle budete marinovat, tím lépe!
- doporučuji vyzkoušet a případně dělat z většího množství masa
- dobrou přílohou jsou i opékané brambory

POSTUP PŘÍPRAVY:

Žádné komentáře:

Okomentovat