Trhaná vepřová kýta se zeleninou a kuskusem

Z vepřového jsem už navařila x receptů a někdy mi dochází fantazie. Na zahraničním webu jsem nedávno narazila na recept, který jsem trochu pozměnila a doufala, že to bude dobrý. A povedlo se. 
Jako přílohu jsem riskla kuskus, nic jiného jsem neměla. S osmahnutou zeleninou a výraznou marinádou to byla super kombinace. Kvalitní olivový olej tomu dodal výbornou chuť a určitě doporučuji vyzkoušet tento recept i vám.

600 g vepřové kýty
1 lžička třtinového cukru
1 lžička červené sladké papriky
1 lžička mleté skořice
2 stroužky utřeného česneku
necelá lžička sušeného zázvoru
půl lžičky octa
100 ml vody
2-3 lžíce olivového oleje
máslo
sůl
pepř

k masu poté přimícháme:
zelenina
olivový olej
kuskus na přílohu

Nejdříve si připravíme marinádu - smícháme cukr, papriku, skořici, česnek, zázvor, olivový olej, ocet a řádně promícháme. Maso necháme buď vcelku nebo nakrájíme na širší plátky. Jemně ho osolíme a opepříme z obou stran a potřeme ho marinádou. Takto připravené maso necháme marinovat přes noc (není nutné, ale odpočinek dodá masu super chuť) a vložíme do pomalého hrnce. Podlijeme 100 ml vody, přidáme 2 kousíčky másla. Pomalý hrnec zapneme na I. stupeň na 7h nebo na II. stupeň na 4-5h (já pomalila přesně 7h a maso bylo perfektní). Pokud se voda trochu vyvaří, přilijeme ji, můžeme zjemnit troškou másla. Nakonec maso vidličkou "natrháme", promícháme ve šťávě v hrnci. Smícháme s kuskusem a osmahnutou zeleninou a kvalitním olivovým olejem. Dle potřeby dochutíme.

Doporučení:
- uvedené množství surovin stačí na 4 porce
- maso lze servírovat i s opečenými brambory
- natrhané vepřové je skvělé i s opečenou houskou a zeleninou


POSTUP PŘÍPRAVY:


Komentáře

Oblíbené příspěvky