Sekaná s houbami v pomalém hrnci

Sekanou moc často nedělám, ale dnes, když jsem zase přemýšlela, co s těmi kily nasušených hub, mě napadl recept od známé, která mi o něm nedávno básnila. Tak jsem ho trochu upravila pro pomalý hrnec a nový recept je na světě. Nečekala jsem tak vláčnou strukturu, božovéééééé. Dobrou chuť ;-)


500 g mletého masa  
(ideálně mix půl na půl hovězího/vepřového)
1 cibule
1 vejce
2 stroužky česneku
25 g sušených hub
trocha oleje
1/2 housky
majoránka
sladká paprika
sůl
pepř

Housku namočíme na chvíli do vody. Houby také, ty mohou být ve vodě déle a necháme vodu nasáknout. Nakrájíme cibuli nadrobno a osmahneme ji na trošce oleje. Ke konci smažení přidáme slité a nadrobno nakrájené houby (není nutné, ale u nás by velké kusy hub neprošly...) a krátce je s cibulí osmahneme, poté necháme vychladnout.  Housku vymačkáme od vody, pečlivě! Následně smícháme maso, vajíčko, prolisovaný česnek a koření (sůl, pepř, špetku sladké papriky a dost majoránky). Přidáme cibulku s houbami, vmícháme i natrhanou mokrou housku na co nejmenší kousky. Vše řádně promícháme. Nebojte se vše více osolit, opepřit, ať má sekaná říz ;-) Záleží samozřejmě na tom, jak jste zvyklí...
Vymažte trochou oleje dno pomalého hrnce. Ze směsi uděláme šišku a vložíme ji do pomalého hrnce, který zapneme na I. stupeň na 5-6h nebo na 4-5h (já pomalila přesně 4h na II. stupeň). Sekaná je úžasně vláčná, houby v ní skvěle maso ozvláštní a jen se po ní zaprášilo. Nelekněte se, že maso prská, jak ji trochu může v houbách i housce zůstat. Podáváme ideálně s bramborovou kaší. Dobrou chuť.

Doporučení:
- uvedené množství surovin stačí na 4-5 porcí
- vhodnou přílohou může být i bramborový salát, brambory, atd.
- nebojte se ochutit maso více
- přidejte do směsi klidně více hub, i 30 g by bylo určitě super

POSTUP PŘÍPRAVY:

Komentáře

Oblíbené příspěvky