Kuřecí kuličky s mozzarellou v pomalém hrnci

Plněné kuličky moc nedělám kvůli časové náročnosti. Dnes jsem je ale konečně zkusila a byla to dobrota. Nejdůležitější je dochutit pořádně maso. Trochu mě zlobily některé kuličky, za kterých mozzarella částečně vytekla, ale nechtěla jsem do jídla dávat další strouhanku, takže jsem to neřešila.

1 cibule
450 g mletého kuřecího masa
2 vejce
40 ml 30% smetany
20 třešinkových mozzarell
1 stroužek česneku
strouhanka
provensálské koření
petržel
olivový olej
sůl
pepř
bramborová kaše na přílohu


Nejdříve vymažeme pomalý hrnec na dně a trochu po stranách máslem. Poté nakrájíme cibulku na kostičky a dáme ji na dno pomalého hrnce. Poté vytvoříme masovou směs. K mletému masu přidáme vejce, smetanu, česnek, lžičku olivového oleje, strouhanku, koření. Doporučuji ochutnat maso, ať je dobře dochucené. Do směsi následně balíme "třešinky" mozzarelly, pozor, směs se může trochu "matlat", případně přidejte více strouhanky. Vytvořené kuličky pokládáme do pomalého hrnce. Přidáme kousky másla, podlijeme 5 lžícemi vody. Pomalý hrnec zapneme na I. stupeň na 5-6 h nebo na II. stupeň na 3-4 h. Já pomalila přesně 3 h na II. stupeň. Jakmile jsou kuličky dozlatova, podáváme je s bramborovou kaší. Dobrou chuť.

Doporučení:
- uvedené množství surovin stačí na 5-6 porcí
- vhodnou přílohou mohou být i brambory
- kuřecí maso lze nahradit krůtím
- koření můžete použít dle chuti


POSTUP PŘÍPRAVY:



Komentáře

Oblíbené příspěvky