Základní INFO - Co je pomalý hrnec?

Jistě jste už o pomalém hrnci slyšeli. A hned vás napadlo, v čem může být tento hrnec tak zázračný, když je pomalý? Takovou otázku si myslím položí každý, kdo o hrnci poprvé zaslechne. U mě to bylo podobně :-) Stačilo pár jídel a pomalý hrnec si mě získal... V současné době je o pomalém hrnci slyšet čím dál více, proto se zde v budoucnu dočtete o pomalém hrnci více a více informací.

Ať už pomalý hrnec doma máte či ne, před jeho koupí je určitě dobré si o něm něco málo přečíst. Na tomto blogu najdete několik článků věnovaných právě pomalém hrnci jako takovému.


Pomalý hrnec je především velký pomocník v kuchyni. Jedná se o hrnec, který uvaří vše za vás. Jak vaření v pomalém hrnci funguje?

Jednoduše řečeno, jedná se o "vaření v jednom hrnci".  Dáte do něj všechny suroviny, nastavíte čas a stupeň vaření a už se jen těšíte na výsledný pokrm. Tento hrnec tak šetří váš čas, který můžete místo stání u plotny, věnovat něčemu mnohem prospěšnějšímu či zábavnějšímu :-). Tuto výhodu uvítá jistě nejedna hospodyňka ;-)

Na jakém principu pomalý hrnec funguje?
Pomalý hrnec připravuje pokrmy zpravidla při teplotě 95 stupňů Celsia. Jednotlivá jídla v něm připravíte zhruba od 3 do 10h, někdy i déle (především u vývarů). Tím, že se jídlo vaří v pomalém hrnci pozvolna, neodpařuje se z něj tekutina a nemusíte ho proto hlídat, jestli se jídlo nepřipálilo. Přitom je v hrnci dostatečná teplota, aby bylo jídlo bezpečně uvařené bez rizika zdravotních potíží.

Co lze v pomalém hrnci vařit?
Pomalý hrnec je ideální pro vaření vývarů, omáček nebo k přípravě některých druhů masa. Umí ale také vynikající těstoviny, zeleninu či sladké pokrmy. Vše je dobré vyzkoušet a nebát se experimentovat. Pomalý  hrnec vás pak mile překvapí vynikající chutí jídel, které mají díky pomalení úžasnou a šťavnatou chuť. 

Z kolika částí se pomalý hrnec skládá?
- vyjímatelná keramická nádoba
- vnější hrnec s ovládacím panelem a držadly
- poklice (keramická či skleněná)

Jaké jsou rozdíly v jednotlivých pomalých hrncích?
Rozdíly jsou poměrně velké. Ať už v objemu, materiálu či vybavení hrnců. Nejčastější objem pomalých hrnců je 3,5l a 6,5l. V dnešní době už ale nejsou výjimkou ani hrnce o objemu 2,5l.

Některé pomalé hrnce mají základní, ale přitom dostačující vlastnosti. Některé pomalé hrnce mají například keramickou nádobu použitelnou i na sporáku či v troubě. Hrnce mohou disponovat také časovačem, nastavením teplot či funkcí odloženého startu. Více o přehledu výrobců a jednotlivých typech pomalých hrnců se dočtete později na tomto blogu.

Z jakých výrobců lze vybírat?
Vybírat můžete hned z několika. Cenově dostupné jsou pomalé hrnce Klarstein, Silver Crest nebo Russel Hobbs. Dražšími produkty mezi pomalými hrnci jsou modely Crockpot, které ale mají více vychytávek. Pozadu nezůstává ani Tesla, De Gusta, ECG, Camry a další značky. Záleží na každém, kolik chce do pomalého hrnce investovat a zda vychytávky potřebuje.



Přehledný souhrn nejlepších pomalých hrnců najdete na tomto webu.

Výhody pomalého hrnce najdete v tomto článku.

Pokud vás zajímá celkově historie pomalého hrnce, mrkněte na tento příspěvek.




Komentáře

  1. Dobrý den,

    po zakoupení hrnce a vyhledávání osvědčených receptů jsem dnes narazila na Váš skvělý blog. Těším se , až některé z nich vyzkouším a doufám, že budete mít čas, chuť a energii přidávat další recepty. Věřím, že nejsem jediná, kdo Vaši činnost ocení.

    Nicole

    OdpovědětVymazat
  2. Dobrý den Nicole,
    děkuji za milou zprávu. Snažím se přidávat recepty jak jen to jde a věřím, že i nadále bude tento blok pro vás skvělou inspirací ;-) Přeji vám úspěšné vaření ;-)

    OdpovědětVymazat
  3. Dneska premiéra,hovězí guláš.Tak jsem zvědava co na to rodina.

    OdpovědětVymazat
  4. Jak je to s titanovými hrnci? Docela mě zaujaly...jsou na titanové hrnce různé názory. Docela se mi líbí tady. Jak kvalitní jsou? Nesešrabávají se? je možné na ně použít jakýkoliv materiál?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, s titanovými hrnci nemám bohužel zkušenost. Zkuste se podívat na recenze.

      Vymazat
  5. Tento článek je skvělý! Vycházel jsem z něj jako základní rešerše pro můj článek. Díky za tento web o pomalém hrnci.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc díky. Recepty pořád přibývají, tak potěší, když mohou inspirovat dál ;-)

      Vymazat
  6. Tak já o něm stále uvažuji. Ale mám pocit, jestli není zbytečné kupovat pomalý hrnec, když mám kvalitní titanové hrnce. Ty jsem si poměrně nedávno koupila zde. Takže nevím, zda to není zbytečná investice.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To musíte zvážit sama. Každému vyhovuje něco jiného. Já vařím v pomalém hrnci skoro 10 let a snad nikdy jsem si neřekla, že je to zbytečná investice ;-)

      Vymazat
  7. Dobrý den. Dnes jsem si koupila pomalý hrnec a při hledání receptů, jsem narazila na váš blog. Jsem moc ráda , vaše recepty určitě vyzkouším a těším se na další.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den Jitko, to je paráda. Moc děkuji. Hodně potěší, když může být můj blog inspirací. Klidně při dotazech napište, chvilku trvá, než si člověk na vaření v pomalém hrnci zvykne, ale pak už je to pohodička a hlavně maso a omáčky jsou z něj prostě bezkonkurenční :-)

      Vymazat
  8. Jak teď byla (jak s oblibou říkám) doba coronová, tak jsem vařila jenom doma. A nedalo mi to a koupila jsem nám pomalý hrnec. Byl to ten nejlepší nápad, co mě kdy napad! Koupila jsem ho přes: Slevy a vařím skoro už jenom v něm. A teď jsem právě narazila na tenhle váš blog a to je úplně paráda, kolik tady máte receptů :) Díky moc!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Skvělé, že je pro vás blog dobrou inspirací. Vše je osobně vyzkoušené, určitě si najdete nejoblíbenější recept dle svého :-)

      Vymazat
  9. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
  10. This blog on "Basic INFO - What is a slow cooker?" is fantastic! I loved it. Hair Transplant Results

    OdpovědětVymazat
  11. This blog is fantastic! I really enjoyed reading it. It provides great information about 'Základní INFO - Co je pomalý hrnec?'.. vedsure

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky