Kuřecí stehna s uzenou krkovicí v pomalém hrnci

V jednoduchosti je krása. Naházet do hrnce a je to. Přesně tak vznikl tento recept, kdy jsme dali přednost zábavě a procházce venku před stáním u plotny 😇 Já mám ten pomalý hrnec asi čím dál radši Máte to taky tak? 😁

3-4 kuřecí stehna
3 cibule
200 g uzené krkovice
3 kousky másla
5 lžic vody
sůl
kmín

Doba přípravy: 10 minut

Nejdříve nakrájíme cibuli, na větší kousky (půlměsíčky) a dáme ji do pomalého hrnce. Očištěná kuřecí stehna jemně osolíme (jen trochu, aby nebylo jídlo v kombinaci s uzeným masem přesolené) a pokmínujeme. Maso vložíme k cibuli v pomalém hrnci. Potom nakrájíme uzené maso na kostičky a přidáme ke stehnům. Dáme k masu pár malých kousků másla, přidáme 5 lžic vody. Více ne, vše pustí tekutinu. Pomalý hrnec zapneme na I. stupeň na 6-7 h nebo na II. stupeň na 4-5 h. (vše záleží na velikosti stehen!). Já měla obrovská, takže jsem pomalila 3 ks na II. stupeň 4,5h + 15 min na kůrčičku v troubě. POZOR na hrnce, které do trouby nesmí! Místo použití trouby poodkryjte cca na půl hodiny poklici. Jakmile je vše měkké a dozlatova, podáváme s bramborovou kaší.

Doporučení:
- uvedené množství surovin stačí na 3-5 porcí
- kuře můžete "vytunit" kořením na kuře nebo bylinkami
- vhodnou přílohou mohou být i vařené nebo šťouchané brambory

POSTUP PŘÍPRAVY:


Komentáře

  1. Můžu se zeptat? Máte na blogu hodně masových receptů, což je fajn, já sama jsem velký masožravec. Ale dá se pomalý hrnec použít při pečení? Nenapadá mě, jak by se v něm dala udělat třeba klasická buchta. Nebo to je opravdu nesmysl a přemýšlím už moc za roh? Díky za radu. Právě taky přemýšlím, že bych si pomalý hrnec pořídila, tak sháním inspiraci. Děkuji :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, využití pomalého hrnce na pečení nemohu hodnotit, protože ho takto nevyužívám a ani nehodlám začít. Je skvělý na maso, omáčky, atd. Dělat v něm moučníky je poslední dobou trend, ale mně to přijde trochu mimo. Každopádně můžete vyzkoušet a uvidíte :-) Každý může vařit jak se mu zamlouvá.
      Pokud o koupi PH přemýšlíte, určitě doporučuji. Já v něm vařím téměř 10 let a neumím si to bez něj už moc představit. Spíš by byly někdy potřeba i dva najednou :-)

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky