Krůtí kostky na kari se švestkami v pomalém hrnci

Krůtu často nemíváme, ale když se poštěstí objednat z domácího zdroje, tak si vždycky pošmákneme. Zkouším různé recepty, abyste měli z čeho čerpat. Tentokrát jsem zkombinovala můj oblíbený recept na kari se švestkami a bylo to skvělý. Ani příliš kari, ani příliš sladké. Švestky dodaly jídlu skvělou chuť, ani nebyly moc cítit a přesto by to bez nich bylo zase něco jiného. Určitě udělám zase brzy znovu, nic nezbylo 😃 Dobrou chuť.

700 g krůtího masa 
2 cibule
2 mrkve
4 stroužky česneku
200 ml smetany
lžička solamylu
1 lžíce rajčatového protlaku
5 švestek nebo 2 lžičky švestkové klevely
sůl
pepř
kurkuma
kari
voda (200 ml)
basmati rýže na přílohu

Nejdříve připravíme zeleninu. Cibuli nakrájíme na malé kostičky, mrkev nastrouháme nahrubo. Zeleninu dáme do pomalého hrnce. Potom připravíme maso. Očistíme ho, nakrájíme na větší kostky, osolíme, jemně opepříme. Dáme ho k zelenině, nakrájíme česnek na slabé plátky a přidáme ho k masu. Maso jemně posypeme kurkumou, kari kořením, přidáme rajčatový protlak a vše pořádně rukou promísíme, ať se koření pěkně dostane do masa. Nakrájíme čerstvé švestky a rozpůlíme je, pak je přidáme k masu, nebo využijeme zavařené švestky (klevelu). Dodají omáčce skvělou chuť. Vše podlijeme cca 200 - 300 ml vody, podle toho, kolik je surovin. Tak, aby bylo vše téměř ponořené. Pomalý hrnec zapneme na I. stupeň na 5-6 h nebo na II. stupeň na 3,5 - 4 h. Já pomalila na II. stupeň přesně 4 h a vše bylo krásně měkké. Cca hodinu před koncem vaření rozmícháme mouku ve smetaně a zalijeme směs v pomalém hrnci, promícháme a necháme povařit. Dle potřeby dochutíme a podáváme nejlépe s basmati rýží.

Doporučení:
- uvedené množství surovin stačí na 5-6 porcí
- vhodnou přílohou mohou být i opékané brambory / těstoviny


POSTUP PŘÍPRAVY:




Komentáře

  1. Kari je asi jeden z nejlepších pokrmů, které jsem kdy měla. Poprvé jsem ho ochutnala na návštěvě u kamarádky a nemohla jsem se ho nabažit. Většinou k přípravě používám namísto smetany kokosové mléko, díky čemuž je omáčka podle mě chutnější. Navrch potom přidává ještě trochu prášku z maca, takže je to ještě zdravější.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky