Kuřecí prsa na způsob kung pao v pomalém hrnci

Doma jsem nikdy kung pao nevařila. Nedávno jsem pořídila nesolené arašídy, tak jsem konečně tohle jídlo vyzkoušela. Ve verzi s pórkem, ne s jarní cibulkou jak by to asi mělo být, ale i tak to byla dobrota. Ještě se musíme naučit jíst čínskými hůlkami, aby nebyla rýže všude, kromě pusy... 😆 Dobrou chuť.


2 kuřecí prsa1 menší pórek
2 lžíce sójové omáčky
2 lžíce sladšího bílého vína
3 lžíce olivového oleje
1 lžíce solamylu (rozmíchané ve vodě)
hrst nesolených arašídů
2 stroužky česneku
sůl
pepř


Nejdříve očistíme maso. Poté ho nakrájíme buď na kostky nebo na nudličky. Osolíme, opepříme. Přidáme sójovku, víno, olivový olej, nadrobno nakrájený česnek a zalijeme rozmíchaným solamylem ve vodě (cca 1,5dcl). Vše přendáme do pomalého hrnce. Nakrájíme na kolečka pórek a posypeme jím maso v pomalém hrnci. Přidáme hrst nesolených arašídů. Pomalý hrnec zapneme na I. stupeň na 4-5 h nebo na II. stupeň na 3-4 h. Já pomalila přesně 3,25 h, vše bylo krásně měkké. Dle potřeby dochutíme (sůl, pepř). Kung pao by nemělo být příliš "tekuté" jako ve školní jídelně, takže jsem více tekutin nepřidávala. Podáváme s rýží nebo nudlemi.


Doporučení:
- uvedené množství surovin stačí na 4 porce
- místo pórku je vhodné použít jarní cibulku (ta do kung pao opravdu patří ;-)
- pozor na množství solamylu, ať z kung pao nemáte hustou kaši


POSTUP PŘÍPRAVY:



Komentáře

  1. Ó tak to vyzkouším. Kde se dají koupit nesolené arašídy prosím?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Neměl by být problém je sehnat v každém větším obchodě.

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky