Vepřová kýta na zelenině v pomalém hrnci

Dnes bylo potřeba pracovat z domu, tak jsem vytáhla pomaláček a nechala ho kouzlit, zatímco jsem v klidu pracovala. Jak já ten hrnec zbožňuju. A to jsem ještě po probuzení vůbec nevěděla co budu vařit... 👀 Naházela jsem vše do hrnce a čekala na výsledek. Jde jen o to aspoň přibližně odhadnout vhodnost surovin a je to. Dnes pomalý hrnec uvařil jídlo, které jsme nikdy předtím neměli, ale bylo to moc dobré. Určitě někdy zkusím znovu s jinou přílohou.

600 g vepřové kýty
3 menší cibule
3 menší mrkve
3 stroužky česneku
1 plechovka krájených rajčat
200 ml 12% smetany
150 ml vody
1 vrchovatá lžíce hladké mouky
1 lžička medu
sůl
pepř
koření garam masala

Vepřové maso očistíme, nakrájíme na plátky a z jedné strany osolíme, opepříme a posypeme kořením garam masala. Takto připravené maso obalíme v hladké mouce a dáme do pomalého hrnce. Mrkev nakrájíme na menší kostičky, cibuli najemno česnek na menší plátky a vše přidáme k masu v pomalém hrnci. Podlijeme trochou vody, jen tak, aby bylo maso ponořené. Pomalý hrnec zapneme na I. stupeň na 5-6 h nebo na II. stupeň na 4-5 h. Já pomalila přesně 4,5h na II. stupeň. Zhruba hodinu před koncem přidáme k masu rajčata, jemně promícháme. Přidáme ještě smetanu s troškou rozmíchané mouky, není potřeba moc, rajčata vše zahustí a bude lepší konzistence. Jakmile je vše měkké, dochutíme lžičkou medu (záleží ale dost na typu rajčat, která jste použili) a podáváme s těstovinami.

Doporučení:
- vhodnou přílohou může být i rýže
- pokud máte rádi v jídle "šmrnce", garam masala je ideální koření na dochucení
- kdo nemá rád mouku v jídle, doporučuji nahradit 12% smetanu poctivou "třicítkou"

POSTUP PŘÍPRAVY:

Komentáře

  1. Skvělé to bylo, děkuji moc za recept. Diana

    OdpovědětVymazat
  2. Dobrý den ,garam masala se přidává později se smetanou a rajčaty? Dekuji,Veronika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, pardon, doplnila jsem do popisu. Koření garam masala dejte společně se solí a pepřem. Ať se vám jídlo podaří. Klidně napište :-)

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky