Hrstková polévka v pomalém hrnci

Luštěniny jsou fajn. Ať už jako příloha nebo v polévce. Poslední dobou mám hlavně krup a čočky velkou zásobu, tak jsem toho využila a udělala hrstkovou polévku. Měla jsem ji poprvé a určitě ne naposledy. Oceňuji především to, že polévku vůbec není potřeba zahušťovat moukou. 

80 g velkých ječných krup
80 g zeleného hrachu
80 g červených fazolí (nebo malých bílých - změknou rychleji)
80 g čočky
1 menší cibule
1 středně velká mrkev
1,75 l kuřecího vývaru (nebo vody)
sušená majoránka
sůl
barevný pepř
2 lžičky octa
1 lžička krupicového cukru
voda

Nejdříve povaříme fazole, alespoň 15 minut, poté slijeme. Dále nakrájíme na kostičky cibuli a mrkev a dáme ji na dno pomalého hrnce. Přidáme luštěniny a vše zalijeme kuřecím vývarem. Pomalý hrnec zapneme na I. stupeň na 9h nebo na II. stupeň na 4,5h. Jakmile jsou luštěniny a zelenina téměř měkké, přidáme 2 hrsti majoránky, dle chuti dosolíme a dopepříme. Nakonec přidáme ocet a cukr a necháme ještě 10 minut povařit. Můžeme přidat ještě kousíček másla na zjemnění a podáváme s pečivem.

Doporučení:
- zelený hrách a červené fazole je dobré předem aspoň na hodinu namočit
+ fazole povařit (aspoň 15 minut)
- poměr hrachu můžeme zmenšit, je chuťově dost výrazný,
  oproti tomu přidáme např. čočku
- polévku lze dochutit např. i bujónem či vegetou
- pokud je polévka příliš hustá, naředíme ji vodou 

POSTUP PŘÍPRAVY:

Komentáře

  1. Tak jsem to zkusila, protože se mi nikdy v životě nepodařilo uvařit fazole úplně doměkka jako jsou z konzervy...ale teď se mi to povedlo. Polévka je výborná, akorát jsem tam dala místo mouky ovesné vločky, použila jsem vícero druhů luštěnin a kroupy jsem s fazolemi také namočila a povařila. Už tuto polévku nebudu vařit jinak..je opravdu chutná a teměř bezpracná.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky