Králičí paštika v pomalém hrnci

Paštiky mám ráda. Ale ne ty kupované. Loni jsem začala s výrobou domácích paštik dle vyzkoušených receptů od kamarádů a už jsem si paštiku v obchodě nekoupila... Chtěla jsem ale vyzkoušet něco nového, nejen paštiku kuřecí nebo bůčkovou. Třeba paštiku z králíka jsem nikdy nejedla. Pomalý hrnec umí vše, tak jsem vyzkoušela i králičí paštiku. Kdo nemá rád tučné paštiky, určitě tuto "dietku" uvítá :-) Výborná je pěkně vychlazená s domácím chlebem. Suroviny si upravte dle sebe, toto je recept z rodiny, takže ideálně vynechte, co vám tam vadí. Nám moc chutnala. Recept je pouhá inspirace:

500 g králičího masa (např. ze hřbetu)
1 králičí játra
200 g slaniny
150 ml smetany
1-2 cibule
2 vejce
2 lžíce strouhanky
3 lžíce másla
2 - 3 lžičky tymiánu
2 - 3 lžičky majoránky
2 stroužky česneku
sůl
pepř

Na dno pomalého hrnce vložíme najemno nakrájenou cibulku a slaninu na kostičky. Dále nakrájíme králičí maso na kostičky, které důkladně osolíme a opepříme. Přidáme játra, česnek, rozšlehaná vajíčka a strouhanku. Takto připravenou směs posypeme tymiánem a majoránkou. Nakonec přidáme máslo a podlijeme troškou vody, aby se vajíčko nepřipalovalo. Hrnec zapneme na 4h na II. stupeň nebo na 8h na I. stupeň. Ke konci vaření přilijeme smetanu a necháme chvíli povařit. Hotovou směs rozmixujeme dohladka a dáme do skleniček, které 20 minut povaříme, aby paštika vydržela. Pokud víte, že se paštika spotřebuje během pár dní, zavařování není nutné. Paštiku podáváme nejlépe vychlazenou s domácím chlebem.

Doporučení:
- uvedené množství surovin stačí na 5 skleniček (cca 190ml/ks)
- nebojte se vše dobře okořenit, aby nebyla paštika bez chuti
- koření lze použít i jiné, dle své chuti
- pokud chcete paštiku tučnější, přidejte trochu sádla

POSTUP PŘÍPRAVY:



Komentáře

  1. Co tam dělá strouhanka, slanina a majoránka???? To se tam nedává.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky