Kuřecí kostky na kari a směsi koření v pomalém hrnci

Kari miluji odjakživa. Pamatuji si, jak jsem v mládí zbožňovala kari omáčku se smetanou. Asi to není kdovíjaká gastronomie, ale mohla jsem toho jíst tuny :-) Dneska jsem dlouho dumala, co uvařit, když mám kuřecí maso, kari a další koření. Chtěla jsem ale zkusit něco jiného a nakonec to dopadlo tak, že jsem smíchala různá koření a na nich maso uvařila. Byl to trochu hokus pokus, ale výsledek mě mile překvapil. Klidně bych příště přidala na intenzitě pro větší "říz" :-) Určitě recept vyzkoušejte, stojí to za to a pochutnáte si.

800 g kuřecích stehenních řízků
2 cibule
3 stroužky česneku
2 bobkové listy
1 lžička mleté skořice
1 lžička sladké papriky
3-4 lžičky kari koření
1/2 lžičky mletého zázvoru
1 lžička cukr moučky
1-2 lžíce rajského protlaku
1-2 lžičky bramborového škrobu
čtyřbarevný pepř
voda
sůl
olej
rýže na přílohu

Nejdříve na jemno nakrájíme cibuli a dáme ji do pomalého hrnce. Přidáme na tenké plátky nakrájený česnek. Poté cibuli posypeme vším kořením včetně cukru kromě soli a pepře a s cibulí a česnekem vše řádně promícháme. Pokapeme ještě trochou oleje a znovu promícháme. Poté si nakrájíme očištěné maso na větší kostky a z obou stran ho osolíme a opepříme. Takto připravené maso dáme k cibuli v pomalém hrnci, přidáme rajský protlak a vše promícháme. Podlijeme trochou vody, jen tak, aby bylo maso maličko ponořené. Pomalý hrnec zapneme na I. stupeň na 6h nebo na II. stupeň na 4h. Hodinu před koncem vaření přilijeme trochu vody s rozmíchaným škrobem na zahuštění. Pokud chcete víc omáčky, dejte větší množství. Dle potřeby ještě dochutíme, vyndáme bobkové listy a podáváme s rýží.

Doporučení:
- uvedené množství surovin stačí na 4-5 porcí
- vhodnou přílohou mohou být i hranolky
- pokud máte rádi ostřejší jídla, nebojte se dát větší množství koření

POSTUP PŘÍPRAVY:



Komentáře

Oblíbené příspěvky