Bramborová polévka v pomalém hrnci

Bramborovou polévku jsem nikdy v pomalém hrnci nedělala, protože mi to přišlo zbytečné, když je uvařená za chvíli. Podle názorů všech lidí okolo, co jí zkusili, mi to ale nedalo a dnes jsem ji "prubla". Nechtělo se mi nic smažit dopředu, takže jsem vše do pomalého hrnce večer naházela a přes noc vznikla úžasná polévka s plnou chutí zeleniny. Fakt jsem nevěřila, že je v tom tak velký rozdíl... a je 😇 Takže ode dneška má pomalý hrnec další významné plus 😀😀😀 Doporučuji vyzkoušet.

3 mrkve
4 brambory
sáček mixu zeleniny (450 g) - rozmrzlé
3 lžíce drcených jemných vloček (nebo jíška)
2 hrsti sušených hub
3 stroužky česneku
lžíce ghí
sůl
pepř
majoránka
voda


Nejdříve nakrájíme mrkev a brambory na drobné kostičky. Dáme vše do pomalého hrnce. Poté přidáme celý sáček mražené zeleniny (ideálně povolené, do hrnce by se neměly dávat mražené ingredience - prodlužuje se zbytečně čas vaření). Přidáme sušené houby (nenamáčela jsem je), drcené vločky (nebo jíšku) a ghí. Osolíme a jemně opepříme. Vše zalijeme vodou tak, aby byla zelenina ponořená. Pomalý hrnec zapneme na I. stupeň na 7 h nebo na II. stupeň na 3-4 h. Vše záleží na poměru surovin. Já pomalila přesně 7 h na I. stupeň a polévka byla skvělá, zelenina na skus, žádná rozblemcaná, chuť výborná. Nakonec dochutíme rozmačkaným česnekem, majoránkou, pepřem, případně dosolíme. Necháme vše prohřát a podáváme například s čerstvým pečivem. Dobrou chuť.

Doporučení:

- uvedené množství surovin stačí na 6 porcí polévky
- mražená zelenina (doporučuji s pestrými druhy zeleniny - květák, hrášek, atd.)
- zahuštění je možné samozřejmě i máslovou jíškou
- ideální je čerstvá zelenina - mraženou v klidu zaměňte za celer, petržel, atd. - toto je líná varianta :-)


POSTUP PŘÍPRAVY:



Komentáře

  1. Dobrý večer,prosím,kdy se přidává jíška.Vyzkoušela jsem hodně Vašich receptů a jsou super.J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, jíšku přidejte hned na začátku, viz recept, přidání vloček, do receptů to raději také doplním, já zahušťovala vločkami. Těší mě, že se recepty líbí 😉

      Vymazat
  2. No to je teda dilema. Vůbec nevím jestli si mám ten pomalý hrnec pořizovat. Je to podle vás dobrý nápad? Já totiž nevím jestli se v něm dá dělat třeba i má oblíbená koprová omáčka. Má s tím někdo zkušenosti? Já moc času v kuchyni netrávím totiž.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dilema to není vůbec, já už si bez pomalého hrnce neumím představit vařit :-) Koprovou omáčku najdete na blogu také, stačí hledat.

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky