Sekaná s pórkem v pomalém hrnci

Pórek není úplně oblíbenou surovinou, ale když už jsem dnes nevěděla co s ním a navíc měla poprvé v životě svůj domácí pórek, zkusila jsem ho dát do sekané. Takže jsem experimentovala a vyšla z toho super šťavnatá sekaná. Překvapilo mě to. Nevěděla jsem, co od pórku v masu čekat, zda nebude moc aromatický, chuťově výrazný, ale sekaná byla vynikající a přitom v ní pórek nebyl cítit vůbec, naopak sekanou zjemnil. Všechno se má v životě jednou zkusit a tuhle sekanou vám opravdu doporučuji. S bramborovou kaší je to bašta 😇 

750 g mletého masa (mix hovězí+vepřové)

1/2 pórku
1 vejce
2 lžíce strouhanky
1 lžička majoránky
1/2 lžičky kurkumy
koření na mletá masa
špetka drceného kmínu
sůl
špetka pepře
ghí (nebo máslo)
mrkev, pórek, cibule (dle potřeby, vedle masa)
bramborová kaše na přílohu

Nejdříve připravíme směs na sekanou. Namleté maso dáme do mísy, přidáme najemno nakrájený pórek (část z té 1/4 dáme bokem, bude se hodit), vejce, strouhanku, koření, sůl, pepř. Směs pořádně rukou promícháme, ať se koření do masa rovnoměrně dostane. Vytvarujeme šišku, kterou dáme do pomalého hrnce. K šišce přidáme nakrájený pórek (viz začátek), nadrobno nakrájenou mrkev a cibuli, ze zeleniny vznikne fajn sós. Podlijeme 8 lžícemi vody, přidáme 2 lžičky ghí a pomalý hrnec zapneme na I. stupeň na 6-7h nebo na II. stupeň na 4-5h. Já pomalila přesně 4h na II. stupeň a 30 minut nechala dopéct na kůrčičku v troubě. POZOR na hrnce, které do trouby nesmí! Podáváme s bramborovou kaší. Dobrou chuť.

Doporučení:
- uvedené množství surovin stačí na 5-6 porcí
- je důležité ochutit syrové maso, ať je opravdu dobře okořeněné
- koření lze použít nejrůznější co vás napadne nebo přidat i hořčici, vynechat pórek, možností je milion
- kůrčičku získáte i tak, že na 30 minut vložíte pod poklici PH utěrku

POSTUP PŘÍPRAVY:



Komentáře

Oblíbené příspěvky