Kuře na paprice s červenou čočkou v pomalém hrnci

Trochu pozměněný recept, obohacený o červenou čočku, na běžné kuře na paprice. Šlo o pokus, ale moc jsme si pochutnali, proto jsem recept sepsala a dávám všanc i vám :-) Dobrou chuť.

2 kuřecí prsa
1 velká cibule
1 lžíce sladké papriky
1 lžička uzené papriky
200 ml 30% smetany
5 lžic červené čočky
1 lžíce hladké mouky
vývar/ voda 
ghí/ máslo/ olej
sůl
pepř
těstoviny na přílohu


Oloupanou cibuli nakrájíme najemno a osmahneme na ghí. Jakmile je zlatavá, přidáme sladkou a uzenou papriku, necháme krátce provonět. POZOR! Nesmí se připálit, jinak zhořkne. Takto připravenou cibuli dáme na dno pomalého hrnce. Očištěné maso nakrájíme na menší plátky, osolíme, jemně opepříme. Dáme k cibuli v pomalém hrnci. Přisypeme červenou čočku a vše podlijeme vývarem nebo vodou tak, aby bylo maso téměř ponořené. Pomalý hrnec zapneme na I. stupeň na 5 - 6h nebo na II. stupeň na 3,5 - 4 h. Já pomalila přesně 4 h na II. stupeň. Cca hodinu před koncem vaření vyndáme maso, přilijeme rozmixovanou hladkou mouku ve smetaně, rozmixujeme. (Možná si říkáte, proč ta mouka, když zahušťuji čočkou, ale zkoušela jsem poprvé, tak jsem se moukou pojistila. Dala jsem ji 2x méně než obvykle, takže za mě OK. Případně vyzkoušejte zahustit jen čočkou.).Maso vložíme zpět do omáčky a necháme řádně povařit. Jakmile je vše měkké, dle potřeby dochutíme a podáváme s těstovinami.

Doporučení:
- uvedené množství surovin stačí na 4-5 porcí
- zahušťovat můžete buď čočkou (byl to pokus, který vyšel) + moukou nebo jen čočkou nebo jen moukou, záleží na zkušenostech a zda je to dle vaší chuti OK
- recept lze udělat i z krůtího masa
- vhodnou přílohou je i houskový knedlík, kolínka

POSTUP PŘÍPRAVY:




Komentáře

Oblíbené příspěvky