Uzená polévka s kroupami v pomalém hrnci

Někdy se stane, že nemám čas stát u plotny celé dopoledne. Proto jsem využila pomalý hrnec a v klidu uvařila oběd, i když jsem dělala jiné činnosti, než pobíhání u plotny. Věřím, že všechny zaneprázdněné hospodyňky recept uvítají:


1 velká uzená kost
3 menší mrkve
1 petržel
1/2 celeru
150-200 g ječných krup
sůl na dochucení
petrželka na ozdobu


Uzenou kost vložíme do pomalého hrnce, přidáme na větší kousky nakrájenou zeleninu a zapneme na II. stupeň na 3h nebo na I. stupeň na 4-5h. Mezitím si v osolené vodě uvaříme kroupy doměkka. Jakmile je zelenina poloměkká, nastrouháme ji nahrubo a vložíme zpět do hrnce. Necháme ještě půl hodiny povařit. Obereme uzené maso z kosti a dáme ho společně s kroupami do hrnce. Pokud je potřeba, dochutíme solí a ozdobíme petrželkou.

Doporučení:
- do polévky je možné přidat i brambory či cibulku
- silnější chuť lze zvýraznit povařením nového koření, bobkového listu či barevného pepře

POSTUP PŘÍPRAVY:

Komentáře

  1. Jééé, i polívka, tak to zkusím hned zítra...uzenou kost nemám,ale snad nějak nahradím :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Jj, polívka je v PH taky fajn. Z uzený kosti byl skvělý silný vývar. Asi by to šlo i s kroupami rovnou v PH, ale to zkusím příště.

    OdpovědětVymazat
  3. Tak konečně vyzkoušeno a vývar z kostí mě mile překvapil, úplně čistý, žádná pěna. Jen zeleninu jsem nakrajela rovnou a uvařila se pěkně doměkka. Kroupy jsem taky vařila zvlášť,víc nám pak chutnají �� Jana

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky