Kuřecí maso se špenátovou omáčkou v pomalém hrnci

Špenát jsem jako dítě nesnášela... Mohla za to školní jídelna, kde nám vedle masa a brambor paní v bílým plášti a otráveným obličejem kydla zelenou hmotu, která byla údajně hrozně zdravá a plná železa. Naštěstí jsem se averze vůči špenátu postupem času zbavila a teď si ho dám ráda. V kombinaci s kuřecím masem a špagetami je to příjemná změna v jídelníčku.

500g kuřecího masa (prsní či stehenní řízky)
200ml 30% smetany
50ml mléka
350g listového špenátu (čerstvého či zmraženého)
sůl
pepř
oregano
voda
olej
1-2 lžíce hladké mouky
těstoviny na přílohu

Maso nakrájíme na širší plátky (v případě prsních řízků), v případě řízků stehenních maso pouze přepůlíme. Maso osolíme, opepříme a okořeníme oreganem. Pro urychlení vaření plátky masa zprudka osmahneme na oleji. Na dno pomalého hrnce dáme špenát a vložíme na něj maso. Zalijeme cca 200 - 300 ml vody tak, aby byl špenát téměř ponořený. Během vaření zmrzlý špenát povolí a bude se plynule vařit i maso. Hrnec zapneme na I. stupeň na 5h nebo na II. stupeň na 3-4h. Zhruba půl hodiny před koncem vaření vlijeme smetanu, s trochou mléka a rozmíchanou moukou. Necháme povařit. Dle potřeby dochutíme a podáváme s těstovinami.

Doporučení:
- určené množství surovin stačí na cca 4-5 porcí
- pokud pro recept použijete čerstvý špenát, rozmixujte ho ponorným mixérem před koncem vaření

POSTUP PŘÍPRAVY:


Komentáře

  1. dnes jsem uvařila a je to výborné ;) děkuji za recept

    OdpovědětVymazat
  2. Není vůbec zač. Moc mě těší, že chutnalo :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  4. Vyzkoušeno a jen se po jídle zaprášilo. Já dělala s gnocci, které milujeme. Jako zahuštění jsem použila hrstku ovesných vložek. Tim pádem pote méně mouky. Mňamka. Díky za recept. Jana

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky