Vepřové na houbách v pomalém hrnci

I když není houbová sezóna, není problém si jídelníček zpestřit houbovým pokrmem, ať už z čerstvých nebo mražených hub. Mně se dnes zásoby hříbků hodily na rychlý oběd :-)

700 g vepřového masa (kýta nebo plec) 
200-300g hub (hříbků, žampiónů)
1 cibule
1 lžíce hladké mouky
1 lžička másla či sádla
kmín
voda
sůl
pepř
(worchester)
rýže nebo těstoviny na přílohu

Omyté maso nakrájíme na plátky, osolíme, opepříme a obalíme v hladké mouce. Nakrájíme cibuli a dáme ji na dno pomalého hrnce. K ní přidáme připravené maso, houby, trošku sádla či másla, kmín a podlijeme vodou tak, aby bylo maso aspoň z poloviny ponořené. Pomalý hrnec zapneme na I. stupeň na 5-6 h nebo na II. stupeň na 3,5 - 4 h. Pokud je omáčka příliš tekutá, zhruba půl hodiny před koncem vaření přidáme trochu vody s rozmíchanou moukou. Dle potřeby dochutíme solí či worchesterem. Podáváme s rýží nebo těstovinami.

Doporučení:
- uvedené množství surovin stačí na 4-6 porcí
- v receptu lze použít jak čerstvé, tak mražené podušené houby
- pokud máte sušené houby, namočte je chvíli předem a poté přidejte k masu
- omáčku lze "vylepšit" smetanou, ale jídlo získá úplně jinou chuť

POSTUP PŘÍPRAVY:


Komentáře

  1. Tak tohle bylo to nejlepší jídlo, které jsem snad jedla (kromě tataráku). Nedala jsem mouku (nedávám nikdy nikam) a také worchester, ale byla to dokonalost sama!! Dala jsem mraženou směs hub, tak jsem se bála, aby nebyly bez chuti a vůně, ale teda vážně úžasné! Opět moc děkuji za inspiraci!

    OdpovědětVymazat
  2. Supr, že se vám jídlo povedlo :-) Vždycky mě potěší, když se recept čtenářům povede. Je pravda, že od mouky také ustupuji a jde to i bez ní. Brzo přidám recept se sušenými houbami, pokud máte ráda houby, určitě vyzkoušejte :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Nevím, jestli nejsem slepej, ale není tam uvedeno, kdy dát houby, taky na začátku, nebo později?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Houby se dávájí hned ze začátku, jako všechny suroviny. V receptu je to již doplněno, díky za upozornění.

      Vymazat
  4. Vyzkouším ,ale mám jen sušené tak uvidím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I se sušenými houbami to bude dobré ;-) Namočte si je předem, vyždímejte vodu, a přidejte je k masu. Věřím, že se jídlo povede.

      Vymazat
    2. Vím, že komentář je už 3 roky z5, ale přesto mám prostý dotaz. Kolik se dává sušených hub na poměr čerstvých. Tzn. když mám dát 100 g čerstvých hříbků, tak kolik je to cca sušených, které namočím do vody. Předem díky za odpověď ✌️Karel

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky