Plněné brambory v pomalém hrnci

Mám ráda, když se přílohy k jídlu obměňují. Obzvlášť pečené nebo opékané brambory milujeme. Dnes na mě při brouzdání na internetu vyskočil recept kdesi z Ameriky, který mě zaujal. Tak jsem ho trochu upravila dle ingrediencí co byly v zásobě a zkusila brambory upéct v troubě, ale zároveň je "upéct" i v pomalém hrnci. Šlo o pokus, co bude chuťově lepší ;-) A výsledek mě překvapil. Z trouby byly brambory tvrdší, ale přitom se mi zelenina u brambor už pálila, takže nic moc. Kdežto v pomalém hrnci byly brambory krásně měkké, zelenina akorát. Jen chyběla kůrčička. Takže asi si holt každý musí vybrat dle toho, jak má pečené brambory rád ;-) Takto připravené brambory jsou ideální buď jako příloha nebo lehčí jídlo k obědu. Poměry surovin je samozřejmě nutné upravit dle množství ingrediencí.  Příště bych určitě rozkrájela brambory na tenčí plátky a nechala dopéct na kůrčičku v troubě. Dobrou chuť. 

6 brambor (ideálně stejně velkých)
1 cibule
1 červená paprika
1 maďarská klobása
1 hermelín
máslo
voda
koření gyros
sůl
olivový olej


Omyté brambory nakrojíme na tenké plátky tak, abychom je přímo nerozkrojili, ale mohli je plnit surovinami a brambory zůstaly vcelku. Dále nakrájíme zeleninu s hermelínem na plátky, klobásu na kolečka. Brambory posolíme, jemně okořeníme gyrosem, pokapeme olejem. Takto připravené brambory vložíme do pomalého hrnce. Přidáme 2 lžíce másla a podlijeme 5 lžícemi vody. Pokud nám zbyla nakrájená zelenina, přidáme ji k bramborám v pomalém hrnci. Hrnec zapneme na I. stupeň na 4-5h nebo na II. stupeň na 3h (Já pomalila na II. stupeň přesně 3h a bylo to akorát). Brambory můžeme jíst buď samotné nebo je použít jako přílohu.

Doporučení:
- uvedené množství surovin stačí na 3-4 porce
- brambory lze plnit i slaninou nebo je různě marinovat
- koření můžeme použít i jiné (pepř, česnek, oregano,...)
- zeleniny můžeme k bramborám dát péct více



Komentáře

Oblíbené příspěvky