Vepřová krkovice na bramborách v pomalém hrnci

Pomalý hrnec je obrovský pomocník na úpravu masa a omáčky. Až dnes jsem ale zkusila po dlouhém odhodlávání i jídlo z jednoho hrnce - tedy vše jsem do něj naházela a nechala ho kouzlit ;-) Světe div se, byla to dobrota, kterou jsem ani nečekala. Příště vyzkouším jiné poměry a zeleninu a zkusím "vytunit" třeba smetanou. Dobrou chuť.

vepřová krkovice (4 plátky)
6 brambor
1 cibule
1 mrkev
1 stroužek česneku
sůl
čtyřbarevný pepř
hořčice
máslo
špetka kmínu
trochu koření "Mexiko grill"

Doby přípravy: 10-15 minut


Pomalý hrnec vymažeme máslem či olejem (i po stranách). Poté si připravíme oloupanou zeleninu - brambory nakrájíme na měsíčky, cibuli a mrkev na větší kostky, krkovici na plátky. Vše kromě masa dáme do pomalého hrnce. K zelenině v hrnci přidáme na plátky nakrájený česnek. Zlehka takto připravenou zeleninu opepříme, osolíme, posypeme kmínem a kořením Mexiko, pokud nemáte k dispozici, nahraďte ho čímkoliv pikantnějším. Poté připravíme maso. Osolíme ho, opepříme a vložíme k zelenině v pomalém hrnci. Nakonec ho potřeme ho z jedné strany lžičkou plnotučné hořčice. Přidáme 2 kousky másla, nepodléváme. Pomalý hrnec zapneme na I. stupeň na 5-6h nebo na II. stupeň na 3,5-4,5h.(Já pomalila na II. stupeň 3,5h a maso i brambory byly akorát) - záleží samozřejmě na množství surovin! Jakmile je vše měkké, dle potřeby dochutíme. Ideální je si udělat bokem šťávičku z másla na podlití, ale tím, že se brambory pomalí přímo s masem, nejsou vysušené.

Doporučení:
- uvedené množství surovin stačí na 3-4 porce
- do směsi můžete přidat i jinou zeleninu (žampiony,...) či slaninu
- brambory lze vylepšit i troškou smetany

POSTUP PŘÍPRAVY:



Komentáře

  1. To je mňamka, díky za receptik

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není zač. Těší mě, že chutnalo. Variant je mnoho ;-)

      Vymazat
  2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě vyzkoušejte. Bude fajn, když dáte vědět, jak se recept povedl ;-)

      Vymazat
    2. Povedlo se, dbes vyrábím znovu :-) Vytunil jsem brambory slaninou a použil grilivací koření donácí výroby a nemělo to chybu 👍

      Vymazat
  3. Omlouvám se za vymazání komentáře, byl to omyl a neumím jej vrátit zpět :-( V každém případě recept velmi doporučuji, je to mňamka, navíc velmi variabilní dle vkusu každěho mlsného jazýčku!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Perfektní, že se povedlo ;-) Ideální je vše upravit dle svého a pak z toho máte super bombu :-) Díky za komentář.

      Vymazat
  4. Vynikající jídlo. Neměla jsem Mexiko, tak jsem dala grilovací a trochu papriky. Dělala jsem z dvojité dávky a stačilo na 2stupeň 4 hodiny. Másla stačí jen dva plátky. Doporučuji je to velmi chutné.

    OdpovědětVymazat
  5. Vynikajici!!! Maso se uplne rozpadalo

    OdpovědětVymazat
  6. Vyzkoušeno, velmi dobré. Budu pomalit pro návštěvu 🙂

    OdpovědětVymazat
  7. To vypadá velice dobře, zkusím👍🙋‍♀️

    OdpovědětVymazat
  8. Super recept. Fakt je to luxusní

    OdpovědětVymazat
  9. Dobrý den, bylo to moje první vaření v pomalém hrnci a moc se povedlo :). Děkuji moc za recept. Diana

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky