Jemná krkovice se smetanou a sýrem v pomalém hrnci

Krkovici máme rádi pro její šťavnatost. Nedávno jsem narazila na zajímavý recept, který jsem dnes vyzkoušela. Akorát jsem vypustila žampióny, protože by ho naše breberky stejně nechaly na kraji talíře. A vůbec mi tam nechyběly. Naopak, jídlo bylo tak skvěle dokořeněné, že to byl pro chuťové pohárky dokonalý koncert ;-) S rýží, do které se omajda pěkně vsákla, to bylo prostě božíííííí. Množství surovin si upravte dle potřeby.

6 plátků vepřové krkovice
3 cibule
sladká paprika
kari koření
lžička sójové omáčky
špetka muškátového oříšku
100 ml 30% smetany
lžička másla (na vymazání hrnce)
kousek sýra na rozpečení
sůl
pepř
50 - 100 ml vody
rýže na přílohu

Doba přípravy: 5-10 minut

Nejdříve vymažeme hrnec trochou másla (dno a trochu po stranách), cibuli nakrájíme na kostičky a dáme ji do pomalého hrnce. Poté nakrájíme maso na plátky. Z obou stran ho osolíme a opepříme. Dáme ho k cibuli v pomalém hrnci. Každý plátek masa jemně posypeme kari kořením, sladkou paprikou a pár kapkami sójové omáčky. Lžičkou do masa koření "vmáčkneme". Podlijeme trochou vody. Pomalý hrnec zapneme na I. stupeň na 5-6h nebo na II. stupeň na 3,5-4h (já pomalila na II. stupeň skoro 4h a maso bylo skvělé). Ke konci vaření nastrouháme k masu trochu muškátového oříšku na provonění, přilijeme 1 dcl smetany. Kdo má rád více omáčky, může dát celý kelímek. Necháme povařit. Dle potřeby dochutíme a podáváme s rýží. Dobrou chuť.

Doporučení:
- uvedené množství surovin stačí na 4-5 porcí
- vhodnou přílohou mohou být i opečené brambory
- kdo má rád, může přidat žampióny, atd.


POSTUP PŘÍPRAVY:



Komentáře

Oblíbené příspěvky