Lasagne v pomalém hrnci

Lasagne mi vždycky chutnaly, ale doma jsem je dělala jen jednou, bez pomalého hrnce. Dnes konečně došlo na recept, u kterého jsem pomalý hrne využila. A byla jsem fakt zvědavá, jak to dopadne. Co myslíte? Povedlo se? Povedl 😉 A dokonce se lasagne povedly tak, že nic nezbylo, což je pro mě ta největší odměna 😊 Variant lasagní je mnoho, takže si přizpůsobte vše dle sebe. Níže najdete recept na lehčí variantu, ale výborné to bude i s běžným bešamelem. Dobrou chuť.

500 g mletého hovězího masa
2 konzervy krájených rajčat
balíček lasagní
1 cibule
1 stroužek česneku
250 g ricotty
250g mozarelly (strouhané nebo použijte plátky)
50 g strouhaného parmezánu
olivový olej
sůl
pepř
italské bylinky
petrželka

Doba přípravy: 30 minut

Postupů je mnoho. Jak v surovinách, tak v přípravě masa, bešamelu, přidání mrkve, zdravější variantě, atd. Mně se napoprvé jednoduchá varianta bez bešamelu osvědčila a neměnila bych asi nic, tak vyzkoušejte:
Cibuli a česnek nakrájíme na jemno. Na olivovém oleji cibulku zpěníme, poté přidáme česnek. Necháme provonět. Přidáme mleté maso, které řádně osmahneme. Přidáme 1,5 plechovky krájených rajčat, osolíme, opepříme, posypeme italskými bylinkami. Zamícháme a necháme dusit 30 minut. Pokud je směs moc tekutá, odeberte ji pár lžic (záleží na typu rajčat), ať lasagne "neplavou". Než se maso podusí, připravíme pomalý hrnec a sýrovou směs. V misce smícháme ricottu, nastrouhaný parmezán, sůl, pepř a nakrájenou petrželku. Pomalý hrnec vymažeme troškou olivového oleje, i po stranách. Na dno dáme polovinu konzervy krájených rajčat, která nám zbyla a poklademe je pláty lasagní, i do krajů. Poté už jen vrstvíme - masová směs, strouhaná mozarella, směs z ricotty, lasagne, masová směs, atd. Končíme vrstvou lasagní, kterou posypeme nastrouhanou mozarellou, můžeme přidat i parmezán. Pomalý hrnec zapneme 5 h na I. stupeň nebo na 2,5 h na II. stupeň. Já pomalila přesně 2,5 h na II. stupeň a vše bylo krásně "upečené" a doměkka. Dobrou chuť.

Doporučení:
- uvedené množství surovin stačí na 4-5 porcí
- kdo má rád poctivé lasagne, použije běžný bešamel
- ricottu se nebojte dobře okořenit
- variant receptu je mnoho, vše si dolaďte dle potřeby

POSTUP PŘÍPRAVY:


Komentáře

Oblíbené příspěvky