Švédské kuličky ve smetanové omáčce v pomalém hrnci

Dlouho jsem je chtěla zkusit. Jedla jsem je sice jen jednou, ale byly výborné. Takže teď, když je na vaření času dost, jsem zkombinovala několik receptů dohromady a bylo to. Měla jsem 0,5 kg hovězího, ale kuliček se mi do pomalého hrnce vešlo jen z poloviny. Z druhé části jsem udělala malé hamburgery a s domácími bulkami to byla fajn večeře. Můžete si tedy vše upravit na poloviční množství nebo využít hotovou směs na další zpracování (večeře, zamrazit,...)😊 Určitě je udělám brzy znovu, tu skvělou dobrotu mám ještě teď na jazyku 😏 Dobrou chuť.

KULIČKY:
500 mletého hovězího masa
1 menší cibule
1 vejce
1 lžíce strouhanky
1 hrst pažitky
1 lžíce olivového oleje
špetka mletého nového koření
špetka mletého muškátového oříšku
špetka sušeného česneku
sůl
pepř

OMÁČKA:
250 ml 30% smetany
200 ml vývaru nebo vody
1 lžička dijonské hořčice (nutné)
1/2 lžičky worchestrové omáčky
1 lžíce hladké mouky
sůl
pepř

Cibuli nakrájíme na velmi jemné kostičky. Pažitku nadrobno. Mleté maso smícháme s nadrobno nakrájenou cibulí a pažitkou, přidáme vejce, strouhanku, olivový olej. Nakonec muškátový oříšek, nové koření a trochu sušeného česneku (jen špetku, aby nepřebil chuť ostatního koření). Dále vše osolíme, opepříme a pořádně maso se vším promícháme. Doporučuji směs ochutnat a případně dokořenit dle vaší chuti. Nebojte se soli, ať nejsou kuličky mdlé, ale zase to s ní nepřežeňte. Z masové směsi vytvoříme kuličky o průměru cca 2,5 - 3 cm a dáme je všechny do pomalého hrnce. Mně se jich vešlo jen 25. Nechtěla jsem je vrstvit. Přidáme tolik vývaru/vody, aby byly kuličky z 1/3 ponořené.  Pomalý hrnec zapneme na I. stupeň na 5-6 h nebo na II. stupeň na 4-5 h. Já pomalila na II. stupeň přesně 4 h i s omáčkou. Hodinu před koncem vaření přidáme smetanu s rozmíchanou moukou a dijonskou hořčicí. Dle potřeby osolíme a opepříme. Necháme povařit, omáčka bude krásně krémová. Můžeme opatrně promíchat, ať se všechny chutě spojí. Já volila méně omáčky a méně mouky, pokud chcete více omáčky, přidejte mouku a objem tekutin (smetana, mléko, vývar). Podáváme s bramborovými nočky nebo jinou oblíbenou přílohou.

Doporučení:
- uvedené množství surovin stačí na 4-5 porcí
- dijonskou hořčici nezaměňujte za jiný typ, dodá omáčce tu pravou chuť
- množství tekutin je dobré přizpůsobit množství masa
- vhodnou přílohou jsou hranolky


POSTUP PŘÍPRAVY:




Komentáře

Oblíbené příspěvky