Vynikající polévka z červené čočky v pomalém hrnci

Skvělá výživná polévka nikdy nezklame. Dnes padla volba na červenou čočku, kterou jsem chtěla v pomalém hrnci už dlouho vyzkoušet. K tomu kupa zeleniny, ghí a kvalitní koření. Chicken masala dodá polévce během pomalení úplně jiný rozměr a skvělou chuť. Brzy udělám znovu 😇 Dobrou chuť.

3 mrkve
1 cibule
3 stroužky česneku
1 hrnek červené čočky
1 plechovka krájených rajčat
2 lžíce ghí (přepuštěné máslo)
koření chicken masala
sůl
čtyřbarevný pepř
1 l vody (záleží na množství surovin!)

Nejdříve nakrájíme všechnu zeleninu na drobné kostičky, česnek na jemné plátky. Potom zeleninu zlehka osmahneme na ghí na pánvi. Aspoň tak, aby nasákla chuť másla. Nakonec přidáme trochu koření chicken masala. Necháme spolu se zeleninou provonět. Takto připravenou zeleninu vložíme do pomalého hrnce. Trochu osolíme a opepříme. Ne moc, masala má úžasnou sílu a dodá jídlu během pomalení chuť. Případně dochutíme ke konci dle potřeby. K zelenině dáme konzervovaná krájená rajčata a 1 hrnek červené čočky.  Podlijeme vodou. Vše promícháme. Pomalý hrnec zapneme na I. stupeň na 4-5 h nebo na II. stupeň 3-3,5 h. Já pomalila přesně 3,25 h na II. stupeň (High) a vše bylo parádně uvařené, ne rozvařené. Možná si říkáte, proč dělat v pomalém hrnci polévku, která je za pár desítek minut uvařená. Ta chuť vám odpoví, je prostě skvělá. Dobrou chuť.

Doporučení:
- uvedené množství surovin stačí na 4-6 porcí
- koření je možné různě nakombinovat
- skvělý může být i řapíkatý celer

POSTUP PŘÍPRAVY:


Komentáře

  1. Poprvé jsem zkusila polévku Z ČERVENÉ ČOČKY, vybrala jsem si tuto.. JE SKVĚLÁ ! Neměla jsem CHICKEN MASALA, tak jsem tam
    namíchala GARAM MASALA, THAJSKÉ KARI a trochu CHILLI. Přidala jsem navíc, trochu láku z okurek a CUKR...a fakt VÝBORNÝ... Určitě jsem nedělala naposledy.


    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Skvělé, že chutnalo. Kombinací koření je hodně, takže můžete improvizovat, to je výhoda tohoto jídla :-) Díky za zpětnou vazbu.

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky