Vepřová kýta v javorové marinádě v pomalém hrnci

Konečně jsem vyzkoušela recept od kamarádky, upravila jsem ho pro pomalý hrnec včetně ingrediencí a jak to dopadlo? Je to fakt dobrota 👌Trochu jsem to přehnala s chilli, ale jak se maso rozleželo, nenaplnilo to moje obavy, že to bude nepoživatelné. Spíše naopak, omáčka měla skvělou chuť a chilli jí dodalo ten správný říz. Rýže se k masu parádně hodila. Upozorňuji, že jsem ničím nezahušťovala, nečekejte mega hustou omáčku. 

550 g vepřové kýty
sůl
pepř
2 cibule
vod/ vývar

Marináda:
5 lžic slunečnicového oleje
3 lžíce javorového sirupu
2 lžíce plnotučné hořčice
3 stroužky česneku
1 lžička sladké papriky
1/2 lžičky uzené papriky
špetka chilli
trochu sójové omáčky

Očištěné maso nakrájíme na plátky, osolíme a opepříme. Poté připravíme marinádu. Všechny uvedené suroviny smícháme a v marinádě necháme maso odpočívat přes noc (ideálně). Nebo aspoň pár hodin. Nakonec přidáme k namarinovanému masu v pomalém hrnci nakrájenou cibuli. Před spuštěním hrnce přilijeme vodu nebo ideálně vývaru tak, aby bylo maso akorát ponořené. Pomalý hrnec zapneme na I. stupeň na 5-6 h nebo na II. stupeň na 3,5-4,5 h. Záleží na množství surovin. Já pomalila přesně 4,5 h na II. stupeň Jakmile je maso téměř měkké, z hrnce ho vyndáme a omáčku rozmixujeme do hladka. Maso vrátíme do omáčky, aby se prohřálo. Pokud je omáčky málo, můžete ještě trochou sirupu, hořčice a vývaru množství nahnat, ale nesmí to ubrat na chuti. Podáváme s rýží. Dobrou chuť.

Doporučení:
- uvedené množství surovin stačí na 4-5 porcí
- vhodnou přílohou mohou být i opečené brambory
- dochutit můžete i dijonskou hořčicí, worchestrem, možností je spousta

POSTUP PŘÍPRAVY:








Komentáře

  1. Pomalila jsem 3h na II a bylo to skvělé, žravé.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky