Rajčatová omáčka na špagety s mletým masem v pomalém hrnci

Špagety máme doma fakt často. Ale spíše v jednoduchých úpravách typu sušená rajčata, medvědí česnek, parmezán. Je to dobrota a rychlovka zároveň. Dnes ale došlo na "červenou" omáčku na přání. V pomalém hrnci je to záruka výborné omáčky. Ze zásob doma to vyšlo na suroviny co dům dal a plně se omáčka vyrovnala "boloňské", i když to pro hnidopichy boloňská není...😉Hodně záleží na koření a vyladění chutí, to se povedlo :) Brzy udělám znovu, je to mňamka. Dobrou chuť.

400 g mletého hovězího masa
2 rajčata
2 mrkve
1 stroužek česneku
1 plechovka krájených rajčat
1 malý rajčatový protlak
1 cibule
150 ml bílého vína
oregano
ghí (přepuštěné máslo)
trochu moučkového cukru
sůl
pepř
cukr moučka
parmezán

Nejdříve nakrájíme cibuli najemno, na ghí ji osmahneme. Přidáme nahrubo nastrouhanou (nebo na pidi kostičky nakrájenou) mrkev, nadrobno nakrájený česnek a necháme osmahnout zároveň s cibulkou. Přidáme mleté maso, vařečkou ho "rozdělíme" na kousíčky, necháme zatáhnout. Přilijeme víno, necháme vyvařit alkohol. Přidáme ke směsi na malé kostičky nakrájená rajčata (předem spařená a oloupaná), plechovku krájených rajčat, rajský protlak. Vše osolíme, opepříme, přidáme oregano a trochu moučkového cukru. Směs necháme ještě chvíli podusit a poté ji přendáme do pomalého hrnce. Pomalý hrnec zapneme na I. stupeň na 4-5 h nebo na II. stupeň na 3-3,5 h. Já pomalila přesně 3,25 h. Dle potřeby dochutíme a podáváme se špagetami a nastrouhaným parmezánem. Dobrou chuť.

Doporučení:
- uvedené množství surovin stačí na 5- 6 porcí
- místo čerstvých rajčat lze dát více rajčat z plechovky
- množství surovin snese klidně plechovku krájených rajčat navíc (kdo má raději řidší omáčku)

POSTUP PŘÍPRAVY:




 

Komentáře

  1. Tlačil mě čas, a tak jsem stihla jen 2h na high, jinak vše podle receptu a moc jsme si pochutnali :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud bylo pořádně "zatáhnuto" na pánvi, jakžtakž OK, ale já bych se teda po 2 h bála. Fajn, že chutnalo.

      Vymazat
    2. Dusila jsem to dost dlouho na pánvi, takže obavy jsem určitě neměla ;). Hrnec mám Crockpot a zatím jej používám krátce, ale jsem trochu v rozpacích z funkce high, protože při dodržení času v receptech, vašich i jiných, mám vše vysušené :(.

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky